Сторінки

Вимоги до заняття гуртка


Орієнтовна схема повного самоаналізу заняття гуртка
№ з/п
Пункт аналізу
Аналіз відвіданого заняття
 1.
Готовність приміщення, наявність необхідного обладнання для організації навчального процесу, використання наочних посібників і сучасних засобів навчання

 2.
Своєчасність початку занять, дотримання вимог до зовнішнього вигляду гуртківців, забезпечення роботи органів дитячого самоврядування

 3.
Зовнішній вигляд керівника гуртка, тон звертання, дотримання норм літературної вимови, ступінь емоційності

 4.
Визначення мети заняття, доведення її до дітей, запровадження мобілізуючого початку заняття

 5.
Відповідність теми заняття його змісту, зв’язок із попередньою темою, наступність

 6.
Виховна спрямованість, використання методів виховного впливу на гуртківців. Виховна, розвивальна та профорієнтаційна робота на занятті  

 7.
Наукова достовірність матеріалу, використання сучасних досягнень науки, техніки, промисловості, мистецтва, екології, зв’язок із подіями сьогодення  

 8.
Різноманітність прийомів навчання (методів праці гуртківців) на занятті

 9.
Активність гуртківців у процесі заняття, використання ігрових форм. Розвиток допитливості, творчості, навичок самостійного мислення  

 10.
Закріплення здобутих знань, вироблення вмінь та навичок відповідно до профілю гуртка. Повторення пройденого матеріалу. Наявність міжпредметних зв’язків  

 11.
Прийоми заохочення й стимулювання гуртківців

 12.
Знання керівником психологічних особливостей дітей

 13.
Раціональне використання часу на занятті

 14.
Формування навичок самостійної роботи з довідковим та іншим матеріалом. Дослідницька робота

 15.
Упровадження досягнень педагогічної науки, сучасних методів навчання і виховання, передового педагогічного досвіду

 16.
Використання різноманітних методів навчання

 17.
Орієнтація гуртківців на подання конкретної практичної допомоги закладу

 18.
Додержання правил техніки безпеки. Проведення інструктажу

 19.
Підбиття підсумків кожного етапу заняття

 20.
Чіткість в організації початку й кінця заняття

 21.
Рівень вирішення єдиної методичної проблеми закладу



Найбільш характерні недоліки заняття гуртка

 1.     Нехтування керівником гуртка підготовчого плану проведення заняття   гуртка.
2.     Не приділяється належна увага мотивації й інтересу учнів до заняття гуртка.
3.     Мета заняття не узгоджується в процесі обговорення з вихованцями, а задається самим  керівником гуртка.
4.     Неналежна увага приділяється виділенню основного найбільш суттєвого із змісту нового теоретичного матеріалу.
5.     Нераціонально використовується час заняття гуртка.
6.     Невміння якісно побудувати заняття гуртка.
7.     Зосередження уваги лише на вихованцях, які активні на занятті.
8.     Неувага до відповідей вихованців, втручання у відповідь.
9.     Гостра реакція на будь-які відхилення у поведінці вихованців на занятті гуртка.
10. «Загравання» з вихованцями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон.
11. Невміння спрямувати навчання і виховання на колектив учнів.
12. Погрози, грубі зауваження як основні засоби впливу на вихованців.
13. Невиразність мови.
14. Невміння поставити акцент на найголовніше.
15. Монотонність голосу.
16. Неврахування інтересу, захоплень вихованців, або повної їх відсутність.
17. Механічне позначення передового педагогічного досвіду.
18. Намагання скопіювати побачене.





Немає коментарів:

Дописати коментар